czwartek, 29 września 2022

miałam...

 Miałam wrzucić piątą część mojej greckiej odysei, ale utonęłam w papierach i problemach moich ósmoklasistów po uszy, a nawet wyżej. Od miesiąca tworzę papiery PPP, piszę notatki służbowe, umawiam się z rodzicami i ich pociechami o najbardziej nieludzkiej porze - czyli 7 rano (bo potem to tylko uczę i uczę i jeszcze raz uczę...). Moi ósmoklasiści dostali bowiem tzw. małpiego rozumu i czasem czuję się jakbym pracowała w ośrodku resocjalizacyjnym, a innym razem jak w przedszkolu... Wiem. Urok wieku. Kiedyś przerabialiśmy to w gimnazjum, teraz w ostatnich klasach podstawówki. Jestem zmęczona, rozdrażniona, często zniechęcona. Wiem, że na lekcjach muszę zachować twarz pokerzysty i nie dać się ponieść emocjom. Zatem - pytam się - gdzie i jak uwolnić wszystkie negatywne emocje, które rosną we mnie jak ciasto drożdżowe w misce? Nie mogę wyżywać się, mówiąc kolokwialnie, na nikim w domu, bo przecież nie tędy droga. Dlaczego wciąż mówi się o nowych specjalistach do pracy z dzieckiem, ale ani słowa o zmęczonych psychicznie nauczycielach różnych typów szkół, którzy też potrzebują pomocy? Nauczyciel potrafi, a pewnie. Organizujemy więc swoje "grupy wsparcia" wygadując się jedna drugiej przy kawie - o ile jeszcze znajdzie się czas na tę chwilę luksusu, żeby się spotkać po lekcjach.

Rozpoczęłam 25. rok pracy twórczej w zawodzie nauczyciela. I choć wciąż bardzo to lubię i bez wątpienia jest to moja pasja, jestem coraz bardziej zmęczona. Już czekam na wakacje. Serio? We wrześniu?...

I dlatego takie widoki za oknem są jak miód na moje serce



4 komentarze:

  1. Moja kariera to 37 lat pracy i pod koniec to już ledwo dobiegłam do mety, mąż ma 41 lat pracy, a musi wytrzymać do 65 roku czyli jeszcze 3 lata. W tym roku uczy tez lekko upośledzonych i widzę, jaki zmęczony wraca z pracy.
    Niech ta tęcza będzie znakiem zmian na lepsze...

    OdpowiedzUsuń
  2. Chociaż nie jestem nauczycielką to doskonale Cię rozumiem. Prawie wszyscy moi najbliżsi byli lub sa nauczycielami. Więc doskonale znam pracę nauczyciela z domu... z obserwacji najpierw mamy, potem mężą a teraz młodszego syna.
    Trzymaj sie dzielnie...

    OdpowiedzUsuń
  3. Kochana!
    Wszystkiego dobrego na nowy 2023r. życzę, obyśmy byli zdrowi i szczęśliwi💚🍀🤗🌹🥂

    OdpowiedzUsuń
  4. masz swoją ostoję - tu. tu wolno Ci wszystko. i nie musisz przejmować się opinią obcych. możesz uziemić wszelkie negatywne historie, albo, poprzez ich opisanie - poukładać je sobie w sobie.
    trwaj i uśmiechaj się. może śmiechem pokonasz narastającą głupotę.

    OdpowiedzUsuń